ח"כ שטייניץ: "מהמקום הראשון בעולם באחוזי ההתחסנות צללנו למקומות האחרונים"

אסתי פלד 1 Comment on ח"כ שטייניץ: "מהמקום הראשון בעולם באחוזי ההתחסנות צללנו למקומות האחרונים"

ח"כ יובל שטייניץ בריאיון ל"מהדורה המרכזית" תוקף את התנהלות הממשלה וחוסר המנהיגות החריף שמביא לכישלון במבצע החיסונים, ומשווה את ההצלחה בממשלת נתניהו, לדבריו, "המנהיגות של נתניהו השפיע ללא ספק. וכעת אנחנו רואים ממשלה מקרטעת שיש בתוכה מתנגדי חיסונים". שטייניץ מציג עמדה מפתיעה ומבהיר כי הוא מתנגד להגבלת חופש הדיבור של מתנגדי החיסונים

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לשעבר ח"כ יובל שטייניץ התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס לחוסר ההיענות של הציבור לצאת ולהתחסן, "לפני עשרה חודשים היינו במקום הראשון בעולם באחוז ההתחסנות והיום אנחנו במקומות האחרונים בעולם. השאלה למה זה קורה? המנהיגות של נתניהו השפיע ללא ספק. וכעת אנחנו רואים ממשלה מקרטעת שיש בתוכה מתנגדי חיסונים" תקף שטייניץ.

לדברי שטייניץ, "היה צריך עכשיו לחסן את הילדים ושרת החינוך מחבלת במאמצים או לפחות לא מסייעת. ככה לא מתפקדת ממשלה רצינית. יכולות להיות חילוקי דעות, אבל ברגע שמתקבלת החלטה ע"י ראש הממשלה שרת החינוך מחוייבת לבצע בכל מאודה את ההחלטה".

"אבל הממשלה הנוכחית לא יודעת לקבל החלטות ובטח לא לבצע אותם. גם הציבור חלק גדול ממנו לא מקבל את המנהיגות" הסביר שטייניץ את הכישלון במבצע החיסונים.

ח"כ שטייניץ מציג עמדה נוקשה נגד אלו שלא מוכנים להתחסן בשל הפגיעה הקולקטיבית, "הנהגה זה גם לחייב שצריך ולא רק לבקש. אני לא בעד שייקחו אנשים בכוח להתחסן, אבל צריך שיהיה קנס למי שלא מתחסן. לדוגמא, בגרמניה יש חובת חיסונים וגם באירופה מקבלים את זה, כי הקורונה פוגעת בכולנו קולקטיבית, כמו שחגורות בטיחות זה חובה לכולם, צריך גם כך בחיסונים".

עם זאת שטייניץ מתנגד נחרצות להגביל את חופש הדיבור של מתנגדי החיסונים, "חופש הדיבור הוא בעיניי זכות יסוד בדמוקרטיה, אני לא יודע להבדיל בין מקרה שאדם אומר שהחיסונים לא מועילים, לבין מקרה אחר שמישהו יסביר ויהיה וויכוח לגטימי, לנו זה ברור שמתנגדי החיסונים מקשקשים בקומקום, אבל גם במדע יש מחלוקות והדעות הם לא מוחלטות, לכן אני לא הייתי מגביל את חופש הדיבור, כן הייתי מגביל את חופש הדיבור של אלו המאיימים על בכירי משרד הבריאות".

 



1 תגובות

מיין תגובות